Veetiigri aasta alguse kalapüük

Sel nädala tundus, et tahaks loovusutundides hirmsasti kala püüda. Jääaugust. Võib vist öelda, et see on meie üks lemmikuid tunde ja põhineb "Siili ja kala" lool meie raamatust "Unenäoriik". Iga kord on see küll veidi erinev, aga see teebki asja põnevaks.
Alustasime värvilistest mängukaladest (värviline karvatraat + kirjaklamber), kes tahtsid kõigepealt tantsida. Laotasime põrandale laiali sinakasrohelise kanga ja sellele kalakesed. Võtsime kanga servadest kinni ja muudkui hüpitasime kalu laulu saatel. Seejärel haarasime õnged ja avastasime, et meie veekogule oli tekkinud jää ja jää sisse augud. See tähendas, et meie silmad ja käed tegid koostööd ja aitasid püüda kalu otse jääaugust. Vahelduseks sai arutada kalade värvi üle. Kalu sai ka värvi järgi sorteerida ja kokku loendada.  Kõige lõpuks lasime kalad "vette" tagasi, pakkisime mängu kokku ja asusime meisterdadama.

Meisterdasime omale suure ägeda veetiigri aasta tiigerkala. Kalade toorikud olid end väikese vimkaga sättinud meie endi kohale rippu ehk et natuke tekkis nagu tunne, et me oleme ise jääkaane all koos kaladega. Upitasime end emmede-isside abiga, saime kala kätte ja sättisime end taas "paika" ehk mõnusalt põrandale istuma.

Kalad peitsime kohe kingakarpide põhja ja lisasime igaühele seltsiks 2 kivist kuuli. Lisasime karpi, otse kala peale ka väikesed värvtäpid ning hakkasime karpi liigutama, et kuulid saaksid värvi laiali veeretada.
Selle tegevuse kõrvale sai soovi korral jälle laulda tantsivatest kaladest, või liigutada karpi erinevaid suunamõisteid juurde lauldes.

Värvidest lisasime muidugi musta ja oranži, sest mida muud sa ikka valid, kui algav Veetiigri aasta, eks. Sinist ka ikka.

Peale kuulidega veeretamist võtsime kasutusele mustrilised rullid ja rullisime sellega värvi laiali. Sellega tekkisid kalale ägedad mustrid.

Kõige-kõige lõpuks tulid mängu  meie lemmikud suured läbipaistvad kastid. Seekord olid kasti sisse kolinud tarretis ja kliister ning nende sisse omakorda kaladele "soomused".  Kastide ümber oli toidukile, mille sisse tegime väikesed august, kust oli hea kätt sisse pista ja uurida ning katsuda, millega tegemist. Tarretise seest sai endale käega "õngitseda" nööpe ja kliistri seest vahtplasti tükke (neid sai soovi korral ka kääridega väiksemaks lõigata). Mõlemad meenutasid katsudes natuke kala - jahe ja libe.

Mida me siis koos kalapüügiga tegime:
  • stimuleerisime visuaal-, peen- ja üldmotoorikat
  • toetasime silma-käe koostööd
  • stimuleerisime erinevaid meeli
  • olime loovad ja mängulised
  • rääkisime suunamõistetest

Eelmine
On nurgad, ei ole nurgad...